Narrow your search

Library

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool Gent (1)

KBR (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

PXL (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UAntwerpen (1)

More...

Resource type

book (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

1999 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Book
Omgaan met dyslexie : sociale en emotionele aspecten
Authors: ---
ISBN: 9053509089 Year: 1999 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Redactie Vlabin-VBCMet dit boek willen verschillende auteurs een handleiding bieden voor begeleiders om te leren omgaan met 'de levende realiteit' (of de sociaal-emotionele kant) van dyslexie. In een eerste hoofdstuk krijgt de lezer de nodige basiskennis over dyslexie. Vervolgens wordt toegelicht hoe een school effectief kan omgaan met dyslexie. De nadruk ligt hier op effectief leesonderwijs en het belang van een praktisch en goed uitvoerbaar dyslexiebeleid. Het derde hoofdstuk bespreekt de sociale aspecten en de interactie van de dyslecticus met zijn omgeving. Vervolgens wordt ingegaan op de invloed van de sociale omgeving op de beleving van dyslexie en op de emotionele aspecten. Verder besteedt het boek aandacht aan de gevolgen die de diagnose dyslexie op iemand kan hebben en de problemen waar volwassenen met dyslexie mee te maken krijgen. Het sluit af met een getuigenis van een ervaringsdeskundige. Achteraan een uitgebreide literatuurlijst en een register. Een uitgebreide en deskundige handleiding. Het betoog wordt ondersteund met tal van getuigenissen en enkele schema's en figuren. Dit boek is een uitgebreide, in verband met nieuwe inzichten geactualiseerde en herziene uitgave van een publicatie uit 1999.© NBD Biblion

Keywords

Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Neuropathology --- sociale problemen --- Psycholinguistics --- emoties --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- dyslexie --- 616.89-008.434.5 --- 800:159.9 --- 803.93-07 --- #PBIB:2000.2 --- 742 Scholieren en studenten --- #KVHB:Dyslexie --- 464 --- leerproblemen --- leesproblemen --- emotionele problemen --- Kinderen met leesproblemen --- Leesmoeilijkheden --- 464.1 --- Dyslexie --- Lerarenopleiding : CVO --- Emotionele stoornissen : kinderen --- 376.54 --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- 616.89-008.434.5 Loss of power of speech and of verbal apprehension. Aphasia. Alexia. Dyslexia. Word-blindness, letter-blindness etc. --- Loss of power of speech and of verbal apprehension. Aphasia. Alexia. Dyslexia. Word-blindness, letter-blindness etc. --- 800:159.9 Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek-:-Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek-:-Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Logopedie --- Kinderen --- Begeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Lager onderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Leesproblemen --- Nederland --- 376.51 --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Emotionele stoornissen --- Hulpverlening --- Kenmerken --- Onderwijs --- Kind --- Leesprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur

Listing 1 - 1 of 1
Sort by